Intresset för hälsa har växt enormt på sistone och marknaden för hälsoappar är stor. Kanske har du själv utvecklat en hälsoapp eller startat ett företag inom hälsobranschen? Då är det viktigt att du marknadsför din tjänst eller dina produkter mot rätt målgrupp. E-postmarknadsföring är ett effektivt sätt att stå ut i mängden och kommunicera direkt med potentiella kunder.

Nästan alla svenskar använder e-post

Statistik visar att e-post är den populäraste kommunikationstjänsten på internet bland svenskar. 97 %, det vill säga nästan alla svenska internetanvändare, använder e-post. 68 % mejlar dagligen. Enligt Internetstiftelsen är det tolfte året i rad som e-post är den populäraste kommunikationskanalen. Som företagare bör du därför nå ut till dina kunder via e-post. Det gör du enklast med smart och effektivt epostmarknadsföring med verktyg från Ungapped. Det är ett företag som erbjuder marknadens bästa verktyg för e-postmarknadsföring. Där kan du snabbt skapa snygga nyhetsbrev och kampanjer genom några enkla steg. Du väljer själv om du vill utgå från deras färdiga mailmallar och bildbank eller om du hellre skapar utifrån dina egen din grafiska profil. Du kan prova på verktyget helt gratis!

Fördelar med epostmarknadsföring

Konkurrensen inom hälsobranschen är tuff och det gäller att vara smart och strategisk när det kommer till marknadsföring. Många annonserar på sociala medier, vilket kan ha sina fördelar, men epostmarknadsföring glöms ofta bort i marknadsföringsmixen när placeringen ska bestämmas. Det är synd eftersom att e-post har många fördelar, bland annat:

  • Enkelt att göra nyhetsbrev och kampanjer som passar varumärket.
  • Effektivt och billigt att nå ut till en bredare publik.
  • Tillgång till data och kundbeteende.
  • Möjlighet att bygga en relation med kunderna.

Lycka till!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *